Dendrologit Etelä-Koreassa

Dendrologian Seuran matka Etelä-Koreaan 5.-16.9.2013

Matkan aikana ryhmä vierailee mm. seuraavissa kohteissa

• Namsan-puistokukkula ja Seoul Tower. Namsan-kukkula sijaitsee Soulin (Seoulin) kaupungin keskellä ja siellä on 212 metrin korkuinen Soulin torni, joka yltää 480 metriin meren pinnan yläpuolelle. Tornista avautuu panoraama koko 10 miljoonan asukkaan pääkaupunkiin.
  • Kansallisarboretum pohjois-Soulissa. Vuonna 1987 perustettu Gwangneung arboretum on Korean metsäntutkimuslaitoksen omistuksessa. Vuonna 1999 siitä tuli Korean kansallisarboretum, Korea National Arboretum. Siellä on 15 erikoispuutarhaa, metsämuseo,  metsäeläintarha, herbaario ja siemenpankki.
  • Chollipo Arboretum, joka on Korean ensimmäinen yksityinen arboretum. Sen perusti vuonna  1979 Carl Ferris Miller. Sitä pidetään Aasian kauneimpana ja maailman 12. kauneimpana arboretumina. Siellä on 13 200 lajia.
  • Hanokin kylä, joka on Korean suurin perinteiseen tapaan rakennettujen talojen alue. Se on kuuluisa perinteisestä käsityötaidostaan sekä bibimbab-nimisestä ruokalajista. Hanji-museossa tutustutaan perinteisen korealaisen paperin historiaan.
  • Jiri-vuoret, jossa on suuri ekologinen lajirunsaus sekä upeat maisemat.
  • Ulleungdon saari, joka syntyi tulivuoren purkauksissa 6000 vuotta sitten. Saarella on rikas kasvillisuus  ja endeemisiä lajeja. Saarella viivytään kaksi päivää.
  • Seorak, joka on Korean kaunein vuori. Vuorella on ainutlaatuinen kasvillisuus ja eläimistö. Sillä on myös UNESCOn “säilytettävien ekosysteemialueiden” status.

Matkalle lähtee 35 dendrologia. Matka on täynnä.

Yhteyshenkilö: Jussi Lähteenmäki  jussi.lahteenmaki (at) pp.nic.fi