Kotimaan retki Hämeenlinnan seudulle 28.5.2016

Dendrologian seura retkeilee tänä vuonna Hämeenlinnan seudun kulttuurimaisemissa. Aloitamme retken Hämeenlinnan rautatieasemalta ja bussi tuo meidät sinne takaisin illansuussa.

9.15 Hämeenlinnan rautatieasema (katsura, tsaarinpoppeli Varikonniemellä, n. 1 km:n kävely)

10.00 Bussi kohti Ellilää

10.15 Ellilän kartano (monia suuria puita 1800-luvun jälkipuoliskolla perustetun arboretumin jäljiltä)

12.00 Lounas Lepaan kartanossa ja tutustuminen Lepaan historialliseen,  opetuskäytössä olevaan puistoon ja sen toimintaan, lyhyt pysähdys Lepaan viinitilalla

15.15 Salopää (luonnon lehmuslehto)

Paluu rautatieasemalle n. kl 17.30

Matkalle mahtuu 30 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Matkan hinta on 30,-. Lisäksi jokainen kustantaa lounaansa itse.

Ilmoittautumiset osoitteeseen ds.kotimaanmatkat@gmail.com. Retkimaksu maksetaan seuran tilille osallistumisvahvistuksen jälkeen.