Ahvenanmaan matka

Kotimaanretki 13–16 kesäkuuta 2012 Ahvenanmaalle

Dendrologian seuran kotimaan matka järjestetään 13–16 kesäkuuta 2012 Ahvenanmaalle.

Ahvenanmaan tuntija Carl-Adam Haeggström on lupautunut oppaaksi.

Retkellä tutustutaan mm. Maarianhaminan kiinnostaviin puihin: Juglans regia, Nothofagus antarctica, Corylus colurna, Tilia platyphyllos, Suomen paksuin Acer pseudoplatanus, Fagus sylvatica, Carpinus betulus, Gleditsia triacanthos ’Inermis’, Sorbus aria, Sorbus meinichii, jne.

Vierailemme mm. Nåtön luonnonsuojelualueella ja Bomarsundin linnoitusalueella.

Matka alkaa Maarianhaminan satamasta, jonne osallistujat järjestävät itse itsensä. Turun lautta lähtee 8.45 ja on perillä 14.10 (Viking Line), Silja Line 8.20 ja perillä 13.35. Paluulautta Maarianhaminasta Turkuun lähteen 14.25 ja on Turun satamassa 19.50.

Satamasta on ilmainen kuljetus majapaikalle Övernäsgårdiin Maarianhaminan eteläreunustalle. Retki alkaa myöhemmin iltapäivällä noin. 16.00 Övernäsgårdista, jolloin tutustumme kaupungin istutuksiin kävellen. Torstaina ja perjantaina kuljemme linja-autolla, lähdemme aamuisin 9.00. Paluu lauantaina. Torstaina ja perjantaina on kenttälounas: Ciabatta kanatäytteellä (salaatti, tomaatti, kurkku, pepperoni, meloni koristeena, omena, juissi/mehu 2dl, maitosuklaapatukka, kahvin/teen, kertakäyttöastioiden, sokerin ja maidon kera. Erityisruokavaliot ilmoittautumisen yhteydessä.

Iltaruokailun osallistujat hoitavat itse. Maarianhaminassa on monipuolinen valikoima ravintoloita.

Retkelle otetaan 25 osallistujaa. Yöpyminen on Övernäsgårdissa neljän hengen mökeissä. Alueella mahdollisuus varata sauna. Retken alustava hinta, 170 euroa, tulee suorittaa 30.3. mennessä. Mikäli hinta muuttuu, palautetaan raha retken aikana tai veloitetaan lisää. Kyse on enintään 10-20 eurosta. Maksu suoritetaan Dendrologian Seuran tilille Sampo 800019-419921 (IBAN FI0580001900419921, DABAFIHH).

Ilmoittautuminen on sitova. Matkan peruuttava järjestää tilalleen toisen henkilön.

Ilmoittautumiset seuran sihteerille Pertti Pyhtilälle, mieluiten sählöpostitse osoitteeseen ds.kotimaanmatkat@gmail.com – tai poikkeustapauksessa iltaisin puhelimitse 040-5838910.